http://williemaeunit.com/?page_id=4905

2013-02-20

harmonijki SUZUKI


Japońska firma SUZUKI produkuje harmonijki od ponad 60 lat. Jej wyroby słyną z wytrzymałości oraz precyzji wykonania. Jako jedyni stosują laserowe strojenie stroików. Przez ostatnie 10 lat Suzuki regularnie wprowadza do oferty kolejne ciekawe modele harmonijek.

 
Suzuki Harpmaster MR 200






Opis:
  • brzmienie jasne, przejrzyste
  • plastikowy korpus
  • stroiki z fosforowanego brązu, mosiężne płytki stroikowe
Zalety:
  • harmonijka bardzo szczelna, łatwe wykonywanie bendingów
  • dobry kompromisowy strój - harmonijka brzmi bluesowo na akordach i oktawach
  • otwory po bokach pokryw powodują bardzo dobrą projekcję dźwięku oraz brak problemów z przydźwiękami w trakcie zamykania komory rękami
  • jej brzmienie i właściwości dobrze sprawdzają się w stylistykach: blues, rock, folk
  • plastikowy wyprofilowany korpus zabezpiecza przed urazami ust nawet przy wielogodzinnych ćwiczeniach
  • przystępna cena
  • moim zdaniem jeden z najlepszych modeli do nauki
Wady:
  • nie jest to harmonijka ekstremalnie trwała tak jak w przypadku wyższych modeli Suzuki
  • otwory po bokach pokryw, które są zaletą w przypadku grania akustycznego nieco utrudniają uzyskanie mocnego przesteru kiedy gramy ze wzmacniaczem (nie dotyczy osób z mocnym zadęciem:)
  • mała podatność na overbending nawet po customizacji (dźwiękom overblow i overdraw towarzyszy przydźwięk stroików)


Suzuki Promaster MR 350





Opis:

  • brzmienie jasne, "szkliste"
  • aluminiowy korpus
  • stroiki z fosforowanego brązu, płytki stroikowe z chromowanego mosiądzu

Zalety:

  • ekstremalna trwałość instrumentu
  • harmonijka bardzo szczelna, łatwe wykonywanie bendingów
  • stroiki błyskawicznie reagują na strumień powietrza co umożliwia granie na prawdę szybko
  • dobrze wyprofilowane pokrywy w połączeniu z dużą szczelnością umożliwiają uzyskanie dużej głośności
  • jej brzmienie i właściwości dobrze sprawdzają się w stylistykach: rock, soul, funky
  • dopracowany, ciekawy stylistycznie wygląd
  • dobry stosunek ceny do jakości

Wady:

  • harmonijka nie brzmi do końca bluesowo na akordach i oktawach (strój nie do końca kompromisowy), instrument raczej przeznaczony do grania pojedynczym dźwiękiem
  • mała podatność na overbending nawet po customizacji (dźwiękom overblow i overdraw towarzyszy przydźwięk stroików)


Suzuki Olive C 20




Opis:

  • brzmienie ciemne, ciepłe, głębokie
  • korpus z kompozytu drewna i żywicy
  • stroiki z fosforowanego brązu, płytki stroikowe z chromowanego mosiądzu
  • pokrywy w oliwkowym kolorze przyjmują jego różne odcienie w zależności od światła (to skutek procesów, którym zostały poddane - nie są one pokryte żadnym barwnikiem)

Zalety:

  • ekstremalna trwałość instrumentu
  • harmonijka ekstremalnie szczelna, bardzo łatwe wykonywanie bendingów
  • otwory w płytkach stroikowych są bardzo dokładnie dopasowane do rozmiarów stroików dzięki czemu nawet przy małym strumieniu powietrza brzmienie jest głębokie i pełne
  • dobrze wyprofilowane pokrywy w połączeniu z dużą szczelnością umożliwiają uzyskanie dużej głośności
  • korpus z kompozytu drewna i żywicy posiada właściwości brzmieniowe drewnianego korpusu, natomiast nie pęcznieje pod wpływem wilgoci
  • po customizacji znakomicie sprawdza się w technice overbending
  • jej brzmienie i właściwości dobrze sprawdzają się w stylistykach: blues, rock, soul, jazz

Wady:

  • harmonijka nie brzmi do końca bluesowo na akordach (strój nie do końca kompromisowy)
  • dość wysoka, aczkolwiek adekwatna do jakości cena instrumentu


Suzuki SCX 48/56/64





Opis:

  • brzmienie jasne, "aksamitne", przejrzyste
  • korpus z tworzywa ABS (kopolimer akrylonitrylo-butadieno-styrenowy)
  • stroiki z fosforowanego brązu, płytki stroikowe z chromowanego mosiądzu
  • dwuwarstwowe wentyle (valves, windsavers) złożone z warstwy sztywnej i elastycznej
  • metalowe chromowane pokrywy
  • dostępna w wersjach 12, 14, 16-to kanałowych
Zalety:
  • ekstremalna trwałość instrumentu
  • harmonijka ekstremalnie szczelna, stroiki reagują szybko na najmniejszy strumień powietrza, możliwość łatwego jak na harmonijkę chromatyczną wykonywania bendingu o co najmniej pół tonu
  • instrument bardzo precyzyjnie strojony w każdym rejestrze, dzięki czemu brzmienie jest "aksamitne" i subtelne
  • wygodny, lekko i cicho chodzący mechanizm registra (suwaka do podwyższania dźwięku o pół tonu)
  • wentyle znakomicie redukują ilość powietrza potrzebną do wprawienia stroika w drganie bez spotykanych często w modelach chromatycznych niepożądanych przydźwięków
  • wyprofilowane okrągłe otwory kanałów o zaokrąglonych brzegach, co zapobiega podrażnianiu ust podczas grania
  • jej brzmienie i właściwości dobrze sprawdzają się w stylistykach: jazz, muzyka klasyczna
  • precyzyjne wykonanie, dopracowany stylistycznie klasyczny wygląd
  • najbardziej zgodna pozytywna ocena tego instrumentu przez profesjonalistów spośród wszystkich modeli harmonijek chromatycznych
Wady:
  • akcja registra (głębokość wciśnięcia potrzebna do podwyższenia dźwięku) jest dosyć długa i wymaga przyzwyczajenia się do jego specyfiki
  • dość wysoka, aczkolwiek adekwatna do jakości cena instrumentu
Wróć do kategorii